Meet

Meet agentúra

Zopár inšpiračných citácií k cieľom a time manažmentu

Ak chcete mať úspech, musíte rozvinúť 3 najdôležitejšie charakterové rysy:

  1. Musíte byť výkonní (používať čas múdro a robiť veci správne pokiaľ možno hneď prvýkrát.)
  2. Musíte byť efektívni (stanoviť si ciele a robiť správne veci)
  3. Musíte vytrvať

Ak chcete mať úspech, nepodceňujte význam organizácie svojho života a práce. Aj keď sa to zdá zrejmé, je udivujúce ako mnoho manažerov stroskotá, pretože majú problém s organizáciou svojej práce a s kontrolou toku informácií, s ktorými musia pracovať.

Behom vašej životnej dráhy sa vám dostanú každý deň na stôl stovky rozličných informácií. Musíte si vypracovať systém, ako rýchlo určiť, ktoré z nich sú užitočné, ktoré je treba zachovať, ktoré je treba predať ďalej a ktoré by sa mali ihneď vyhodiť.

Majte čistý stôl

Aby ste si uchovali kontrolu nad informačným tokom, za ktorý zodpovedáte, musíte mať čistý stôl. Kedysi sme poznali manažerov, ktorých stôl bol tak pokrytý papiermi, že ho nebolo vidieť. Keď ho nakoniec nový riaditeľ prinútil, aby si stôl uložil, našiel manažer papiere, staré desať rokov. Neprekvapuje, že bol neúspešný a robil závažnejšie chyby než jeho konkurenti.

Musíte mať stanovené efektívne ciele.

Vždy si svoje ciele zapíšte.

( Americké univerzity robili so študentmi dlhodobý prieskum o motivácii a stanovení cieľov. Na otázku, či si študenti stanovili ciele pre svoj život, 87 % absolventov odpovedalo, že nie. 10% povedalo, že si stanovilo mentálne ciele, ale že si ich nezapísali a len 3% ich prehlásilo, že si vypracovali životné ciele písomne. Školy sledovali ich vývoj a po 25 rokoch zistili. 87% tých , ktorí si nestanovili ciele malo za posledných 25 rokov priemerný život. Potom, čo absolvovali najdrahšie školy, dosiahli iba priemernosť. 10%, ktorí mali mentálne ciele mali lepšie výsledky, ako spolužiaci bez cieľov. 3% tých, ktorí si vypracovali písomné ciele, predbehlo všetkých 97 percent študentov.)

  1. Ciele musia byť stanovené pozitívne
  2. Ciele musíte mať pod kontrolou – nesnívajte
  3. Ciele, ktoré sú veľmi ľahké nie sú motivačné
  4. Každý cieľ musí byť objektívne kontrolovateľný
  5. Váš cieľ by nemal stáť viac ako je jeho hodnota

Pokiaľ nemáte cieľ, každý smer, ktorým sa vydáte, sa bude zdať tak dobrý ako ktorýkoľvek iný.

Jedným z hlavných zdrojov stresu a zlyhania je prehltenie a strata kontroly nad udalosťami a informáciami. Štúdie ukázali, že priemerný manažer stráca asi 40-50% každého pracovného dňa. Ak sa cítite zavalení prácou, máte šancu urobiť dva krát toľko,, keď sa naučíte riadiť priority a vážiť si svoj čas. Vašim prvým krokom musí byť zostavenie motivačných cieľov. Potom si zapíšte denný plán, ktorý zahrňuje všetky aktivity, požadované k dosiahnutiu vašich cieľov.

Ak zlyháte pri plánovaní, plánujete zlyhanie.

Zvyknite vyhrávať vytvorením víťazných návykov.

Ako manažeri máte toľko úloh a toľko informácií, ktoré si vyžadujú váš čas a pozornosť, že musíte určovať priority alebo riskovať, že vyčerpáte svoje zdroje na nevýznamné veci.

A to sú len tie veci, o ktorých viete. Ďalšie veľmi významné môžu na vás udrieť ako blesk na nepripravených. Musíte predvídať a sledovať trh. Tí, ktorí vedia skôr – vyhrávajú.

Ako robiť denné plánovanie?

Napíšte na papier 6 najdôležitejších úloh, ktoré musíte zajtra urobiť. Potom ich očíslujte podľa významu. druhý deň začnite hneď pracovať na tom najhlavnejšom. Potom prejdite k druhej a pod… Netrápte sa, ak nesplníte všetky položky na zozname. Pracovali ste na tích najdôležitejších. Ostatné môžu počkať. Ak táto metóda u vás zlyhá, nemôžete použiť žiadnu inú, pretože každá zlyhá. Problém je len a len vo vás.

Posledných 15 minut každého dňa venujte prehodnoteniu a plánovaniu ďalšieho dňa.

Spíšte si všetky úlohy, ktoré vás napadnú.

Označte ich A,B,C

  • A – úlohy , ktoré sa musia splniť. Sú absolútne dôležité pre úspech.
  • B – sú úlohy dôležité, mali by byť urobené, ale keď ich nesplníme hneď, nič bezprostredne nehrozí.
  • C – sú úlohy, o ktorých by bolo pekné povedať, že budú splnené dnes, ale nie sú významné a nič sa nestane ak splnené nebudú.

Bohužiaľ mnohí z nás majú tendenciu sústrediť sa predovšetkým na úlohy C, pretože nie sú dôležité a ľahko sa dosahujú. Človek má pocit, že niečo robí a že je všetko OK. Ešte väčšou hlúposťou je neriadiť význam úloh vôbec a riešiť ich hlava nehlava. Táto racionalizácia vedie k neúspechu viac než čokoľvek iné. Nemali by sme sa zaoberať žiadnou položkou B, kým nemáme splnené A. Vzhľadom k tomu že 80% položiek je C, nemali by sme v žiadnom prípade riešť položky C, kým nemáme splnené úlohy A,B.

Ľahko sa môže stať, že úlohy A nebudú splnené týždne, mesiace i roky.

Ak nemôžete všetky úlohy splniť, potom vynechajte tie nevýznamné.

Každý kus papiera spracujte len raz. Nemáte čas stále dokolečka triediť tie isté informácie.

Voľné citácie z knihy: Psychológia predaja, Karl Gretz a Steven Drozdeck, VP

Zopár inšpiračných citácií k cieľom a time manažmentu

Pridaj komentár

Prejsť na začiatok